the prestige

seveni çok oldu filmin. bir boka benzetemeyenler için ise halihazırda bir çift scarlett johansson emciği takdim edilmişti. izlenilen her başarılı filmden sonra ''en iyisi bu'' dememin yegane engelisin. bu sebepten sana çakık bir eleştiri yapıyorum.

filmin sonunda dikkatli gözlerle izlenince o meşhur su dolu haznenin içinde olan angier'in ufak da olsa baloncuk çıkarması acaba devam filmi için bırakılmış bir detay mı yoksa hayatının filmini çekmiş christopher nolan'ın gözünden kaçan hata mı sorularını sordurtmuştur.


tesla'nın alet çalışıyordu. hayalgücünü zorlayıp çalışmıyordu demek de pek ala mümkün aslında. nasıl mı? biz 3 adet ölü angier gördük. birincisi borden'in idamına sebep olan, ikincisi borden'in silahıyla öldürdüğü, üçüncüsü ise son sahnede o burnundan baloncuk çıktığını iddaa ettiğim angier. ilk ölenin dublör olduğunu varsayalım. ikinci ölen bizzat angier'in kendisiydi. üçüncü ölen de pek ala cutter'ın yeni yetiştirdiği angier dublörü olabilir. bu saçma kanıya nerden varıyoruma gelince nolan'ın ısrarla görmek istediğinizi görüyorsunuz tripleridir. bu lafın üstüne tek tek bütün entryleri okumama rağmen benden başka kimsenin görmediğini anladığım o baloncuk da bana burda bir hinlik vara götürüyor. eğer varsa olmamış nolan. sakın o su haznesinden çıkan angier ile bir devam filmi çekim deme. kızarım.

kısacası tesla'nın alet canavar gibi çalışıyordu. peki angier karısını gerçekten gösterilmek istenen kadar seviyor muydu? hayır sevmiyordu. bunu ise o derin nefret beslediği bordenların ikiz olduğunu öğrenince, hanginiz karımı öldürdü diye sormamasından çıkarabiliriz. ulan hayatını bu intikam için adıyorsun, sonra siktikçe çoğalıyorlar misali 1 iken 2 oluyor borden ee sormaz mı insan hanginizdiniz diye? ya angier insan değil, ya da görmemizin istendiği kadar sevmemiş. aferim nolan. übermensch!

bordenlar ikizdi. diğeri klon değildi. çünkü angier'in klonlarından gördüğümüz gibi bire bir kopyalardı. ayağının sakatlığı dahil. bordenlardan birinin parmağı kesilince diğerinin de kesmesi bunu gösteriyor. klonu olsa zaten kesik olurdu. burda da belki nolan'ın dediği gibi görmek istediğimizi görüyoruz aslında. çünkü klonu yapılan kedilerden biri normalken diğeri çılgın atıyordu. dişlerini kaplan gibi açıp sinirli triplerine giriyordu. bordenlardan biri sakin diğerinin asabi olması burda kafa karıştırıyor. kedilerden birinin bu kadar sinirli olmasının izleyicinin gözüne sokulmasının da bir sebebi olmalı. değil mi nolan? he değil mi? cevap ver lan yeter senle mi uğracaz. nedir bu kafa patlatma modası. çık cevapla basın toplantısı yapıp. sinemadan kırdın parayı. dvd-vcd de sattı. daha ne para kazanabilirsin bu filmden merak uyandırarak.

nolan hepsini geçtim bari şu balon çıkma olayını söyle. gözünden kaçtıysa tamam söz başına kalkmayacağım. ama bilerek yaptım, ben size demiştim dikkatli izleyin diyeceksen sana kızarım ve laflar hazırlarım. ipneleşme!


0 yorum:

Yorum Gönder

kamera stop..!

''yalnızlığıma kapalı gişeyim..!''

İzleyiciler

About Me

kim istemez mutlu olmayı.. mutsuzluğa da var mısın?

arşiv